Felrobbant egy teherautó a Krími hídon, az építmény megsérült – videóval!
Az MTI beszámolója szerint az incidens a hídnak a Tamany-félsziget felőli útszakaszán történt.
⚡️BREAKING: the #CrimeanBridge is on fire#Crimea pic.twitter.com/fq8EcPKXrw
— KyivPost (@KyivPost) October 8, 2022
A hídon a járműforgalmat leállították, csakúgy mint a Moszkvából és Szentpétervárról Szimferopolba tartó legközelebbi vonatokat.
A hvg.hu arról írt, hogy
tele vannak a közösségi oldalak azokkal a felvételekkel, amelyeken állítólag az látható, amint robbanás történik az Oroszországot a Krím-félszigettel összekötő Kercsi-szoros fölött átívelő hídon.
Additional footage pic.twitter.com/w5ngstLp5m
— OSINTtechnical (@Osinttechnical) October 8, 2022
A Portfólió beszámolója szerint egyelőre nem lehet megállapítani biztosan, hogy baleset történt-e, vagy ukrán támadás eredménye a robbanás. Orosz források eddig „incidensnek” nevezik az ügyet, a hidat a hatóságok pedig teljesen lezárták. Állítólag személyi sérülés nem történt.
A híd annyira megrongálódott, hogy az érintett szekció egy ideig biztosan járhatatlan lesz. Az oroszok szerint a négysávos járműszakaszból kettő vált járhatatlanná.
A hvg.hu cikkében arra emlékeztetett, hogy az átkelőt négy éve személyesen adta át Vlagyimir Putyin orosz elnök.
Az MTI beszámolója szerint
Vlagyimir Putyin orosz elnök elrendelte egy kormánybizottság felállítását az incidens okainak megállapítására és a következmények felszámolására.
A kormánybizottságban részt vesznek a krasznodari és a krími vezetők, a nemzeti gárda, a Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) és a belügyminisztérium képviselői.
Vlagyimir Konsztantyinov, a krími parlament elnöke Ukrajnát tette felelőssé az incidens miatt.
Kijev részéről hivatalos személyek többször kilátásba helyezték a Krími híd lerombolását az Ukrajna elleni orosz invázió kezdete óta.
Mihail Razzsovaev, Szevasztopol kormányzója Telegram-csatornáján arra kérte a hazautazni készülő turistákat, hogy egy napig még maradjanak a városban. Közölte, a helyi vezetés rendezi majd szállodai költségeiket.
Az orosz szárazföldi Krasznodari területet a Kercsi-szoroson át az Ukrajnától elcsatolt Krím-félszigettel összekötő hídon a közúti személyforgalom 2018. májusban, a vasúti 2019 decemberében indult meg. 2020. június 30-án megkezdődött a teherszállítás is.
A presztízsberuházásként kezelt, a Krímet az orosz gazdaságba integráló 19 kilométeres híd a leghosszabb ilyen átkelő Európában.
A Kercsi-szoros két partja közötti létesítményen napi 40 ezer gépkocsi és 47 vonat haladhat át. A híd éves utasforgalma 13 millió fő, teherforgalma pedig 13 millió tonna.
A Krímet a 2014-ben megtartott helyi népszavazás eredményére hivatkozva csatolták Oroszországhoz. Az ENSZ-tagállamok túlnyomó többsége nem ismeri el ennek legitimitását.
Fotó: Twitter/KyivPost