Rali Eb - Aláírták a jövő évi magyarországi Eb-futam szerződését

A Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. (HUMDA) és az ERC promótere, a WRC Promoter GmbH aláírta a megállapodást a 2023-as magyarországi rali Európa-bajnoki futam megrendezéséről.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásA keddi sajtótájékoztatón Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója elmondta, az egyik legfontosabb stratégiai célkitűzésük az autó-motorsportok fejlesztését célozva minél több nemzetközi szériát, egy-egy szakág csúcskategóriáját Magyarországra csábítani.
Számos pozitívummal jár, ha minél több meghatározó bajnokság naptárát magyar versenyhelyszín, forduló tarkítja. Ez nemcsak országunk helyét erősítené az autó-motorsportok világtérképén, hanem a turisztikai forgalmat élénkítve növeli Magyarország szálláshelyeinek kihasználtságát. Az élő televíziós közvetítések pedig számos ország több millió háztartásába jutnak el és növelik hazánk ismertségét
- hangsúlyozta.
Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke kiemelte, a rali Eb-futam visszatérése a hazai autósport megújulásának egyik kiindulópontja.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség frissen megválasztott elnökeként büszke vagyok rá, hogy már most hatékonyan tudunk együtt dolgozni a HUMDA-val. Ez a közös munka a záloga annak az előremutató változásnak, amelyre a magyar autósportnak már régóta szüksége volt
- hangsúlyozta. Hozzátette, érdemes tisztázni, hogy ha az MNASZ életében nem következett volna be fordulat, akkor lehet, hogy egy rali Eb-futammal lenne szegényebb az ország.
Az ilyen projektekből nemcsak a ralisport, hanem a többi szakág is sokat tud majd profitálni a következő években
- fogalmazott. Hangsúlyozta: a raliversenyekre látogat ki a legtöbb néző, és biztos benne, hogy 2023 októberében is tízezrek szurkolnak majd a helyszínen.
Ők a korábbi évekhez képest profibb szervezésre és a biztonsági előírások maradéktalan betartására számíthatnak, hiszen a legfontosabb, hogy mindenki, versenyzők, sportbírók és természetesen a nézők a legnagyobb biztonságban legyenek a futam során
- mondta.
Magyarország egy év kihagyás után rendezhet újra rali Eb-futamot (ERC), a versenyt Nyíregyháza központtal a Zempléni-hegységben és környékén október 6-8-án bonyolítják le.
Nyíregyházán lesz egy belvárosi gyorsasági szakasz is, de a mezőny ellátogat a máriapócsi Rabócsiringre is egy szuperspeciál szakasz keretében. Az októberi verseny zárja majd a 2023-as idényt, amely a versenysorozat 70. évfordulója lesz.
Az Európa-bajnoki futamoknak nagy hagyománya van Magyarországon, amely már az 1960-as és 70-es években is otthon adott ilyen versenyeknek. 2019 és 2021 között három alkalommal rendezett Magyarország Eb-futamot, a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA) azonban a 2020-as és a 2021-es viadal is sárga lapos figyelmeztetést kapott biztonsági hiányosságok és versenyrendezői mulasztások miatt. Ezért került ki a 2022-es versenynaptárból. Az újbóli rendezési lehetőséget az idei sikeres Zemplén Rally kandidálófutammal sikerült elnyerni, amely sportszakmai és biztonsági szempontból is megfelelt az FIA biztonsági előírásainak, valamint a nemzetközi jogtulajdonos, WRC Promoter GmbH tetszését is elnyerte. Ebben komoly szerepe volt a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) korábbi vezetésének és a verseny szervezőinek - áll az MTI-hez eljuttatott közleményben.
Fotó: illusztráció/pixabay