Rekord sok adófizetői pénz ment el tavaly propagandára
Állami bevételüket tekintve rekordévet zártak 2022-ben a kormányzati propagandakampányokat levezénylő cégek – írta meg a 444, amelyet az Mfor.hu szemlézett.
Rogán Antal minisztériuma tavaly már a 37. vállalkozói keretszerződést kötötte meg
az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására
a Balásy Gyula által tulajdonolt New Land Mediával és Lounge Designnal. Míg ugyanezekkel a cégekkel
az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátására
a 38. szerződést írták alá - gyűjtötte ki a 444. Nemcsak a megbízások száma magas, hanem annak finanszírozási tartalma is:
2022-ben 197 milliárd forint ment el propapaganda célra,
amely rekordösszegnek számít a rogáni kommunikáció időszakát tekintve. Az adófizetők pénzéből ez az összeg arra ment el, hogy a kormány Brüsszelt támadó plakátokat, újsághirdetéseket, a YouTube és a Facebook platformjait betelítő kormányzati videókat terjesszen. És ebben a csaknem 200 milliárdban még nincs is benne az, amiből a kormány a nemzeti konzultációt bonyolította le, vagy a nyugdíjasoknak szánt kormányzati reklámújság.
Mindezeket a megbízásokat ráadásul verseny nélkül nyerik el Balásy cégei.
A kiemelt kép forrása: MTI / Koszticsák Szilárd